بهره برداری دستگاه ازن ژنراتور


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان waste water و آدرس paloodsanat.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 221
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 18
:: باردید دیروز : 61
:: بازدید هفته : 107
:: بازدید ماه : 107
:: بازدید سال : 996
:: بازدید کلی : 4432

RSS

Powered By
loxblog.Com

بهره برداری دستگاه ازن ژنراتور
چهار شنبه 13 اسفند 1399 ساعت 16:27 | بازدید : 5 | نوشته ‌شده به دست palood | ( نظرات )

راهبری و نگهداری ازن ژنراتور

 

سیستم ازن ژنراتور نسبتا پیچیده است بنابراین بایستی به صورت مداوم راهبری شود.

  • سیستم تامین گاز اکسیژن :
  • ژنراتور ازن : ژنراتورهای ازن و سیستم های تغلیظ کننده ی گاز اکسیژن، انرژی زیادی مصرف می کنند بنابراین بایستی انرژی مصرفی آنها با توجه به کارایی گندزدایی بهینه شود. از آنجا که بیشتر کارکنان تصفیه خانه های فاضلاب با تجهیزات تولید ازن ژنراتور نا آشنا هستند بایستی با تامین کننده ی تجهیزات ازن ژنراتور قراردادی منعقد کرد تا در چند سال اول بهره برداری، روش راهبری و نگهداری سیستم را آموزش دهند و در شرایط اضطراری به کارکنان کمک نمایند. اتصالات و محیط پیرامون سیستم تولید ازن نباید نشتی داشته باشند زیرا حتی یک نشتی کوچک ازن می تواند مقدار غلظت ازن در هوای آزاد به صورت خطرناکی بالا ببرد. تجهیزات پایش اکسیژن و ازن در هوای آزاد را بایستی آزمایش نموده و براساس دستورالعمل تولید کننده، کالیبره نمود. متعلقات سیستم تولید ازن شامل کمپرسورهای هوا، تجهیزات سرد کننده، تامین هوا، واشرهای آب بند و تجهیزات برقی بایستی به طور منظم پایش شوند تا از کارکرد درست آن ها و با توجه به توصیه های تولید کننده مطمئن شد.
  • واحد تامین انرژی ژنراتور ازن و سایر تجهیزات کمکی : واحد تامین برق ژنراتور ازن بایستی به صورت سالانه بازبینی و آزمایش شود. جریان سنج ها، سنسورهای دما و فشار، آنالیزورهای گاز ازن و ازن محلول و سایر ابزار کنترلی بایستی به طور منظم بازبینی شوند تا از داده های آنها مطمئن شد و داده های درستی برای بهینه سازی راهبری سیستم به دست آورد.
  • مخزن تماس ازن و سیستم تخریب گاز ازن خروجی : مخزن تماس ازن بایستی سالانه بازبینی شود تا از سلامت سازه و عملکرد درست اجزای آن مطمئن شد. واشرها و تجهیزات در تماس با ازن باید به طور سالانه بازدید و در صورت خرابی تعویض شوند.
  • فرآیند پایش در خط و کنترل ازن تولیدی: پارامترهای کلیدی کنترل فرآیند ازناسیون شامل این موارد است: دوزاژ ازن، بازدهی انتقال، اختلاط، نیمه عمر ازن و زمان تماس در اکثر سیستم های ازن ( مثلا آنهایی که از اکسیژن مایع برای تولید ازن استفاده می کنند ). اهداف اصلی کنترل فرآیند و اتوماسیون، به حداقل رساندن انرژی و اکسیژن مصرفی است. مقدار تولید ازن را می توان با تغییر انرژی ژنراتور تنظیم نمود. ساده ترین راه کنترل فرآیند، تنظیم دوزاژ ازن مصرفی بر روی یک مقدار ثابت است.
  • سیستم تامین گاز اکسیژن : منابع اکسیژن با خلوص بالا، مایع سازی اکسیژن در محل، یا خالص کردن اکسیژن مولکولی در محل که برای تولید ازن به کار می رود، در اکثر تصفیه خانه ها تمیز و خشک بوده و نقطه ی شبنم آن کمتر از -60 درجه سانتیگراد است. در عین حال اگر نقطه ی شبنم گاز اکسیژن بالا باشد، بایستی با دقت بیشتری ژنراتورهای گاز ازن را نگهداری نمود زیرا گاز ازن با رطوبت موجود در هوای ورودی واکنش داده و بخارات خیلی خورنده ای حاوی اکسیدهای نیتروژن از جمله اسید نیتریک تولید می کند. در تمام سیستم ها، فیلترهای حذف ذرات بایستی به طور دوره ای تعویض شوند. دوره تعویض فیلترها به شرایط محل بستگی دارد اما فاصله ی زمانی بازرسی فیلترها نباید از سه ماه بیشتر باشد.




:: برچسب‌ها: بهره برداری ازن ژنراتور,راهبری ازن ژنراتور,نگهداری ازن ژنراتور,ازن ژنراتور ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: